Крачка напред: планирайте маркетинг стратегия за 2023

Маркетинг стратегия за естетични бизнеси през 2023

Крачка напред: планирайте маркетинг стратегия за 2023

Едно от най-важните условия за растеж в бизнеса е способността да се гледа в перспектива. Като част от успешна бизнес стратегия, вашата естетична практика трябва да има динамична комуникационна схема за следващата година, която да е готова преди края на настоящата. За да сте една стъпка пред другите, не подценявайте навременното планиране, което ще ви даде сигурност и посока в работата през цялата година. Поставянето на краткосрочни и годишни цени за вас и екипа ви ще спомогне за по-добра ефективност и проследим растеж. 

Независимо дали сте собственик или мениджър на добре установена практика или ново име на пазара, създаването и използването на силна маркетингова стратегия за вашия естетичен бизнес е най-добрият начин да осигурите доволни клиенти и в крайна сметка да увеличите печалбите си. 

Както новите, така и установените естетически практики могат да разработят своя стратегия за посоката, в която искат да развиват бизнеса си година след година. Затова избрахме три ключови съвета, които да ви помогнат да оптимизирате маркетинг стратегията на вашата естетична практика през 2023.

Планирайте в перспектива и мислете за голямата картина 

За да поставите основите на солиден и реалистичен план е важно да си отговорите на няколко въпроса: 

  • Кой е вашият целеви пазар? 
  • Включват ли вашите планове разрастване на целевата аудитория чрез включване на нови услуги или се опитвате да създадете регулярна, тясно профилирана клиентела?
  • Лесно ли е за клиентите да ви намерят? 
  • Какъв тип маркетингова стратегия е по-подходяща за вашия бизнес (печатна реклама или интернет активности)? 
  • Как можете да накарате потенциалните клиенти да се превърнат в клиенти? 
  • Как може да накарате утвърдените клиенти да се връщат при вас? 
  • Някои услуги може да са еднократни, но можете да напомните на клиентите за повторна процедура, както и за другите услуги, които предоставяте. 
  • Какъв е вашият бюджет? 
  • Колко искате да похарчите за маркетинг за годината? 
  • Как искате да разпределите този бюджет? 
  • В какъв тип реклама е подходящо да инвестирате – напр. печатни издания или таргетирана интернет реклама?

Колкото повече работещи отговори откриете за вашия бизнес, толко по-лесно ще ви е да изберете преките пътища до вашата аудитория. 

Сложете ясни срокове

След като отговорите на предходните въпроси, ще разполагате с информация, която ще ви помогне за създаване на годишен маркетингов план за вашата естетична практика. Дори да имате много и различни цели, убедете се, че сте записали всяка една от тях. Опитайте да поставите приоритет върху по-важните и осъществими цели. Задължително разписвайте тези цели, като поставяте срокове за тяхното изпълнение по етапи (напр. за месец, тримесечие, полугодие). 

По-късно през годината ще можете да се върнете и да преразгледате някои елементи, както и да коригирате някои срокове въз основа на представянето, както и си дадете реална сметка за постигнатото до момента.

През годината често се връщайте към вашия маркетингов план и го коментирайте с вашия екип и персонал. Най-добрата стратегия е всеки служител да има достъп до това планиране и да може да се консултира с него. 

За целта може да помогне интегрирането на единна система за управление като FashionPoint, която ви дава възможност да споделяте вътрешно фирмени календари не само с текущите резервации, но и планове за кампании, график за публикации, реклами и социални медии.

Промоции през цялата година 

Една от най-добрите практики при изграждането на маркетинг кампании е предварителното планиране и изготвяне на календар за годината. 

Измислете специални предложения, които ще привличат нови потенциални клиенти всеки месец. Не е нужно да има специален повод, но много клиенти са изкушени от промоциите за Нова година или Свети Валентин, както и преди лятната ваканция. 

Не забравяйте да проследявате маркетинговите си резултати последователно, например на тримесечие. Следете разходите и възвръщаемостта на инвестицията, наблюдавана през периода. Изчисляването на тези данни ще помогне при бъдещото маркетингово планиране.

Не на последно място, социалните медии са от ключово значение за маркетинга на вашия естетичен бизнес онлайн. Предпоръчително е за всеки обект да бъде лесно откриваем в Google, да разполага с бизнес профил във Facebook и Instagram.

Всички тези стъпки могат да ви помогнат да сте по ефективни през 2023, да увеличите присъствието си и да имате повече резервации и доволни клиенти.


 

Comments 0

Leave a comment