Салоните за красота: предизвикателствата пред малкия бизнес

Предизвикателствата пред малкия бизнес в Beauty сегмента

Салоните за красота: предизвикателствата пред малкия бизнес

Работата в сферата на услугите е сериозно предизвикателство. Всеки, който се е нагърбил с нелеката задача да управлява собствен бизнес – самостоятелно или с партньори – е наясно, че борбата за оцеляване е реалност всеки следващ ден. И докато това е валидно във всички сфери на бизнеса в България, ние във FASHIONPOINT ще се опитаме да засегнем някои важни теми, касаещи управлението на салоните за красота

Много голяма част от нашите скъпи клиенти и партньори, които ни довериха управлението на онлайн резервациите си, работят именно в сферата на разкрасителните процедури. Все повече салони за фризьорство, козметика, маникюр, студия за пиърсинг и татуировки, солариуми, фитнес центрове и други се възползват от иновативните ни дигитални услуги за управление на техните резервации и записване на часове. 

Работейки в тясно сътрудничество с мениджърите на тези обекти, ние всекидневно се сблъскваме и заедно разрешаваме различни проблеми и предизвикателства в работата и развитието на малкия бизнес. 

За вас набелязахме някои от най-големите предизвикателства, които собствениците и управителите на малък бизнес срещат по пътя си към успеха. 

Добро планиране 

Макар предварителното планиране да е логична стъпка, ще се изненадате колко много хора се „озовават“ изведнъж в позицията на управители или собственици на обект. Това може да се случи по различни начини и по различни причини: смяна на управлението, покупка/продажба на бизнес, одобрение на кредит… независимо дали създаването на ваш собствен салон е изпълнение на дългогодишна мечта, шанс, който не искате да изпускате или внезапен обрат на събитията – винаги подхождайте с внимателно предварително планиране. 

Разпишете стъпките, които трябва да предприемете веднага, обмислете тези, които искате да изминете в следващите няколко месеца. Помислете и обсъдете с партньорите какво е най-добре да направите и приоритизирайте най-належащите и стратегически за бизнеса задачи. Това ще ви спести много стрес и не на последно място – средства!

Концепция

Концепцията на вашият бизнес е това, което ви отличава от другите. Може би желаете да изградите обект, който да предлага разнообразие от услуги (широк профил), или пък да се специализирате само в това, което наистина ви харесва и ви се отдава (тесен профил). Всяко успешно начинание има нужда от солидна основа и вашата концепция ще ви позволи да се развиете и утвърдите по един устойчив и професионален начин.

Локация 

Местоположението на физическия обект е от голямо значение, но не всеки стартиращ бизнес има ресурса да наеме салон в центъра на града или на най-добрата и стратегическа локация. Независимо от ограниченията се опитвайте да извлечете най-добрите възможности от мястото, което е постижимо и което можете да си позволите в момента. В последствие това може да бъде във ваша услуга, особено ако съумеете да предложите нещо, което до момента е липсвало в живота на града, квартала или улицата, на която ще отворите салона си!

Визия

Обликът на вашият бизнес е вашата визитна картичка пред новите клиенти. Изберете професионалист, който да ви помогне да разработите запомняща се визия както на самия обект, така и на рекламните материали. Противно на очакванията – тази стъпка не е задължително да е непосилно скъпа. Използвайте собствените си ресурси и идеи за да постигнете запомняща се визия и нещо характерно, с което хората ще ви запомнят!

Оборудване и автоматизация

Една от най-сериозните инвестиции при стартиране на бизнес в сферата на разкрасителните процедури е именно оборудването за салона. Тази стъпка може да е свързана с много разходи, освен ако нямате предварително някои от нужните ви неща.

Нашите клиенти споделят различни малки тайни, които в самото начало са им помогнали да постигнат добри резултати с минимални средства. Потърсете изгодни оферти за оборудване втора употреба от обекти, които затварят или се местят в нова локация. Потърсете изгодно за вас финансиране или разпределете тежестта на покупката между няколко професионалисти, които да работят в салона, срещу отстъпка в наема или друг тип уговорка, която да е изгодна за всички. Оставете си вратичка за растеж – може би ще предпочетете да инвестирате само в най-необходимото на първо време, за да започнете, а след това ще надградите наличното оборудване. 

Дори и най-добре оборудваният обект няма възвръщаемост ако не привлича постоянен поток клиенти. За това обърнете внимание на ключови стъпки като маркетинг, реклама и походящо представяне. Потърсете възможности за онлайн система за резервации, с която вашите клиенти лесно и безпроблемно да могат да запазят свободен час.

FASHIONPOINT предлага цялостна иновативна дигитална услуга, която ще свали от плещите ви менажирането и постоянното говорене по телефона. Клиентите ви запазват час с един клик, докато вие може да обърнете внимание на други важни неща в непосредствената ви работа.

Comments 0

Leave a comment