През 2023-та имейл и SMS известяването са базови маркетингови инструменти в сферата на естетичните услуги. Те са се превърнали в стандартен начин за комуникация с клиентите до такава степен, че нерядко ги приемаме за даденост.
Това е така по една проста причина – тези методи работят не само за бизнеса, но и за клиентите! Имейл и SMS маркетинг съобщенията насърчават резервациите, поддържат интереса на клиентите и могат да ви осигурят много работа и приходи, когато зад тях стои адекватна комуникационна стратегия.
Защо имейл и SMS маркетинг?
Има много причини бизнесите в сферата на услугите да разчитат толкова много на имейл маркетинга!
На първо място – имейл маркетингът не изисква големи разходи и може да се направи дори с малък или никакъв бюджет. С помощта на подходяща платформа можете да управлявате съдържанието, да автоматизирате имейли, когато вашите клиенти да получават при резервация, както и напомняния за записване на последващ час. С лекота можете да изпращате новини и актуализации, да рекламирате услуги или нови продукти, да предложите отстъпки за лоялни клиенти, сезонни и празнични намаления и много други.
Каква е ползата от имейл маркетинга за естетичните бизнеси
Имейл маркетингът ви позволява да изпращате информационни и рекламни съобщения до множество контакти наведнъж. Можете да създадете конкретни списъци с контакти, като сегментирате клиентската си база, за да персонализирате маркетинговите си имейли и да подобрите ангажираността и резултатите.
Когато включвате имейл и SMS маркетинг в плана си, помислете за различните съобщения, които бихте могли да използвате. Заложете на такива, които имат висока стойност за вашите клиенти, така че да ги задържите като абонати.
Благодарение на информацията, предоставена от клиента, можете да направите лични обръщения и оферти за рождени дни, празници и напомняния за резервации и последващи посещения.
Ако до момента не сте използвали този метод, най-лесният начин е да изберете софтуер за управление, който ви позволява да автоматизирате този процес, като FashionPoint!
Накратко, имейл маркетингът е ефективен и достъпен инструмент за бизнеси в сферата на естетичните услуги, които работят с резервации - като салони, спа центрове и клиники.
Как да подготвим перфектния маркетинг имейл
Страхотният имейл трябва да заинтересува получателя достатъчно, така че не само да го отвори, но да е и достатъчно ангажиран, за да предприеме действие. Това действие (call to action) може да е клик, покупка, резервация или нещо друго.
Как да постигнете това? Какво трябва да направите, за да сте сигурни, че имейлите, които изпращате имат реалната сила да подтикнат получателите да се ангажират с вашата оферта?
Ето някои от най-важните стъпки към създаването на успешна имейл маркетинг кампания:
1. Изберете вашата аудитория
Една от най-важните стъпки в имейл маркетинга е на ход още преди да сте написали и един ред! Това е изборът на правилната аудитория за вашето съобщение. Благодарение на данните, които вашите клиенти споделят с вашия бизнес и с помощта на система за управление като FashionPoint, вие с лекота можете да създавате и избирате групи от клиенти, до които да изпращате персонализирани бюлетини.
2. Изберете атрактивно заглавие
Успешните имейли започват със страхотен Subject – това е първото нещо, което вашите клиенти ще видят! Всъщност 47% от получателите решават дали изобщо да отворят промоционален имейл само въз основа на заглавието!
Според проучване на Campaign Monitor перфектната дължина на заглавието на имейла е около 40 знака (включително интервали). Въпреки това, заглавие от 16 знака или по-малко има значително по-голям шанс за конверсия (клик, резервация, покупка), в сравнение с по-дълъг Subject.
3. Изберете правилната дължина
В рекламата колкото по-малко са думите, толкова по-голяма е стойността. Важно е да предоставите цялата информация, която искате, без да ставате многословни и да „изгубите“ клиента на средата.
4. Съдържанието
Добрата бизнес стратегия разпознава разликите в нуждите и желанията на различните клиентски групи и се съобразява с тях в таргетираната реклама.
Ефективното имейл съдържание е атрактивно, ангажиращо и ясно – аудиторията трябва да може незабавно да разбере за какво става дума и защо получава дадено рекламно съобщение. Отличният имейл призовава към действие и има добавена стойност за получателя. Едно от най-важните неща в имейл маркетинга е създаването на съдържание, посветено на точната целева аудитория. Следвайте съответния „тон“ (tone of voice), който се асоциира с дадената клиентска група.
Поддържайте съдържанието си кратко и ясно, като включвате само информацията, която е абсолютно необходима. Поддържайте изреченията кратки и точни.
5. Призив към действие
За да бъде вашият имейл успешен, той трябва да съдържа ясен призив за действие. Призивът за действие, известен в света на маркетинга и рекламата като CTA или call-to-action, е онова нещо, което искате или очаквате от клиента да направи, след като прочете вашата оферта.
Вашето съдържание трябва да бъде написано с оглед на тази цел. То трябва да очертава ключовите ползи за клиента и да е подсилено с ясна и конкретна инструкция. Най-ясният и ефективен начин за това е с бутон с линк.
6. Заложете на професионализма
Професионално изглеждащият имейл е задължително условие, за да бъде възприета вашата кампания добре. Оформлението е ключов момент – използвайте утвърден език и тон, който да бъде незабавно разпознаваем за вашите клиенти. Графичната страна на нещата също не бива да се подценява – в имейлите използвайте цветовете, асоциирани с вашия бранд, като не забравяте да включите логото и контактите си.
Използвайте думи, които предизвикват емоция или ентусиазъм, като същевременно изяснявате каква е ползата от вашата оферта (например – намаление, ограничено количество, възможност за спестяване). Добри резултати ще постигнете с изрази, които се фокусират върху действие – „не пропускайте да...“, „резервирайте сега“ и „купете сега“.
Умението да се създаде увлекателен, кратък и информативен имейл не е по силите на всеки. Ако искате да изведете естетичния си бизнес на качествено ново ниво може би е добра идея да потърсите специалист на свободна практика, който да поддържа вашите информационни бюлетини. Ако бюджетът ви не го позволява, или нямате доверие на външен подизпълнител, можете да намерите различни курсове, ръководства и съвети за това как да създавате ангажиращо и информативно „copy“.
Оставете коментар