Sanus Per Aquam (Здраве чрез вода) е класическа формула за бизнес успех и доволни клиенти. Какви са актуалните тенденции в сферата на СПА и какво можете да извлечете от тях за целите на собствения си естетичен бизнес?
СПА туризмът отдавна не се практикува единствено и само с лечебна цел, но и за релакс, отмора, забавление. До неотдавна процедурите бяха резервирани само за висок клас хотели и студия с премиум статус. Една от най-интересните тенденции в СПА сферата през 2022 е разпространението на този тип услуги извън тясно свързаните с лечебните сили на водата курорти, минерални извори, басейни и т.н.
Водата сама по себе си вече не е единствена и задължителна предпоставка за практикуване и развитие на СПА, независимо дали става върпос за туризъм или предоставяне на процедури. Все повече обекти предлагат адаптирани техники и апаратни услуги като сауна, парна баня, ледена стая, ароматерапия, класически и източни техники на масаж. Всички тези услуги могат да се предлагат и извън тясно профилираните балнеокурорти за традиционното лечение с вода. Все повече техники, прилагани в естетични центрове и масажни студия предлагат позитивите на СПА процедурите, без да е нужно клиентите да пътуват до даден курорт.
Обратна връзка и индивидуално отношение
Все повече бизнеси поставят клиента на първо място, което печели доверие в бранша. Както и в други сегмени на бюти индустрията, и в СПА тенденциите клонят към развитие на постоянно подобряващо се обслужване.
87% от СПА центровете и СПА хотелите, членове на ISPA, поддържат механизми за "фийдбек" - получаване на отзиви, оценка и обратна връзка от клиентите. Тези данни се анализират и се вземат предвид при бъдеща комуникация с потребителите. 48% от членовете на организацията имат програми за лоялни клиенти, чрез които предоставят отстъпки или награди на редовните си гости.
Бързам, няма време
Как да предложим СПА на онези, които нямат време и възможност да пътуват до специализираните в областта курорти? Все повече собственици и мениджъри на СПА центрове и хотели разбират, че много от платежоспособните клиенти имат сериозен недостиг на друг ценен ресурс - времето.
Една от трайните тенденции в последните няколко години си остава адаптирането на продължителността на процедурите с цел да се намали времето, нужно за положителен краен резултат и релаксиращо преживяване.
Такава практика води началото си от бизнес хотелите, където клиентите се нуждаят от качествена и задоволяваща услуга, но нямат възможност да отделят час или два за СПА процедури.
Все по-често ще срещаме предложеня за терапии с продължителност не повече от 20 минути, най-често комбинирани процедури.
По собствен вкус
Все по-популярни стават и т.нар. СПА менюта, от които, като в ресторант, можете да комбинирате предпочитаните от вас услуги и процедури. Обикновено те са по-кратки и по-евтини от стандартната услуга, като имат за цел да предизвикат клиентите да опитат различни неща и да изберат онова, което харесват най-много.
Равенство на половете
Като част от един по-голям глобален тренд, таргетирането на мъжката аудитория се засилва в последните години и в СПА сегмента. Популярна комбинация са СПА процедури и фитнес. Сауната, парната баня и масажите вече са неразделна част от ежедневието на все повече мъже.
Източната връзка
Като едни от най-старите в света, азиатските традиции в медицината често вдъхновяват модерните СПА подходи. Тази тенденция, макар не дотам нова, е една от най-атрактивните в света на балнеологичните услуги.
Актуалните йога, тайландски масаж, аюрведа и акупунктура ще се търсят още дълго, а вече изградените на тяхната база разнообразни адаптирани процедури продължават да са популярни след клиентите и през 2022 г.
СПА и бюти бизнес - очаквано добра комбинация
От край време клиентите на СПА услуги искат нещо повече от масаж. Потребителите доказано предпочитат комбинираните услуги, които включват съвети за красота, апаратни процедури, тонизиращи терапии в комбинация със специално отношение и индивидуален почерк според нуждите и предпочитанията на клиента. Като част от по-широката парадигма на естетичните услуги, СПА процедурите намират място като уникално допълнение към един разширяващ се пакет от високо индивидуализирани услуги за красота, здраве и релакс.
Интернет продава
СПА процедурите не отстъпват на глобалните тенденции във всички останали сегменти на естетичния бизнес. Присъствието в социалните мрежи, потребителските ревюта, рейтингови системи и индивидуални оценки осигуряват по-високо качество на предлаганите услуги и оптимизирано ниво на прозрачност - все неща, които клиентите вече разпознават като стандарт в индустрията.
Лесната резервация е задължителен елемент за бизнесите, които предлагат СПА и балнео услуги като част от своя каталог.
Оставете коментар