Да се задържиш на върха: как да сте конкурентноспособни в бизнеса с естетични процедури

Какви са отличителните характеристики на успешния и конкурентноспособен естетичен бизнес?

Да се задържиш на върха: как да сте конкурентноспособни в бизнеса с естетични процедури

Как да задържите бизнеса си на високо ниво в една изключително конкурентна сфера като естетичната индустрия? Как да привлечете клиентите да изберат вашата практика? 

С всяка изминала година наблюдаваме динамична промяна на пазара на естетични, здравни и козметични услуги. Привличането на потребители и поддържане на постоянен поток на клиенти не е лесна работа. Въпреки това, с точно премерени действия и последователни усилия, развитието на вашия естетичен бизнес не е непосилна задача. 

Какви са отличителните характеристики на успешния и конкурентноспособен естетичен бизнес?

Как да изпъкнете пред другите

Неведнъж сме отделяли време и място на важната тема за идентичността на бизнеса. Отличителните характеристики на вашата естетична практика са това, което ви прави уникални в морето от еднотипни салони. Какви са специфичните за вашия бизнес качества, които биха накарали клиентите да предпочетат вас пред конкуренцията? 

Ако вашият бизнес работи от дълги години, ако сте добре познати в своя кръг от лоялни клиенти, ако предлагате новаторски и нестандартни услуги, ако следите изкъсо тенденциите и самоактуализирате своето портфолио непрестанно - това са само част от възможните фактори, които ви отделят от масата и биха могли да ви отличат пред другите. 

Отделете нещата, които са уникални за вашия бизнес и ги подчертайте във вашите рекламни и маркетинг кампании. Всяко едно предимство може да е вашето скрито оръжие в неравната битка на конкуренцията. 

Дори вашият естетичен бизнес да е още в прохождащ стадий, това не бива да ви спира да се развивате и да утвърдите своите позиции на този динамичен пазар. Как да стане това? 

Един от най-актуалните начини да популяризирате вашите услуи е интернет. Създавайки уникално, интересно, полезно и атрактивно онлайн съдържание е вашият ключ към сърцата (и портфейлите) на вашите потенциални клиенти. 

Поддържайте профили в социалните мрежи, създайте свой нюзлетър и отделяйте време да изпращате регулярни съобщения до своите клиенти. Добра практика е да създадете съдържание, което да предложите на заинтересованите от вашите услуги хора - например видео съдържание, туториали или кратък наръчник на съответната тематика. Предлагайки това авторско съдържание безплатно, вие можете да натрупате солидна база от заинтригувани потенциални клиенти, които в замяна да ви дадат своя имейл. Оттук нататък стъпките за привличане и задържане на клиентите зависят само от вас и вашия хъс. 

Качеството е най-добрата реклама

Агресивната реклама не е гаранция за успех - в крайна сметка хората се връщат там, където са получили качествена услуга и подобаващо обслужване. Ето защо е важно да обърнете внимание на поддържането на високо ниво, първокласно обслужване и внимателно отношение. 

Няколко фактора, които могат да ви бъдат полезни в това отношение са: 

  • гарантиран произход и стандарт за качество на използваните продукти, апарати, консумативи
  • професионализъм, обучен и квалифициран персонал, актуални процедури
  • индивидуално отношение към клиента, адекватна консултация и последваща обратна връзка
  • онлайн инструменти за улесняване на обслужването (записване на час онлайн)
  • преференции при определени условия (отстъпки, намаления, пакетни оферти, клиентска карта и др.)
  • поддържане на детайлна база данни за клиенти

Не само качеството на услугите, но и качеството на обслужването са важни, за да оставите добро впечатление и да накарате клиентите да се почувстват специални и обгрижени. 
Широкоспектърно обслужване или тясна специализация

В зависимост от бизнеса и неговият индивидуален профил е важно да заложите на това, което ви отличава от другите. Ако вашият бизнес е насочен към това да предлага голямо портфолио от услуги, то вашите усилия ще са насочени към разширяване на услугите и предвръщането на вашия обект в one stop shop за всичко, от което клиентът има нужда. 

От другата страна стои профила на тясно специализирания обект - вие предлагате малко на брой, но специални услуги на своите клиенти. В този случай усилията трябва да са насочени изцяло в превръщането на вашата ниша в нещо ексклузивно. Накратко - трябва да сте наистина най-добрите в това, което предлагате. Ако предлагате селектирани услуги и продукти, ако сте ексклузивни дистрибутори на определена марка продукти, ако извършвате уникална услуга или имате специфичен таргет, то вашият бизнес трябва да се възползва максимално от това. 

Други предимства, които може да акцентирате

Има още много предимства, които могат да облагодетелстват вашия бизнес и да ви улеснят при комуникирането на вашата рекламна и маркетинг стратегия. Например - местоположение, комуникативност на локацията, наличие или отсъствие на подобни услуги в района, екип от специалисти, оборудване и интериор на обекта и др. 

Оптималната отличителна характеристика на вашия естетичен бизнес трябва да е ясна, категорична, конкретна, доказуема и съответна на вашите базови принципи и целева аудитория. Наблюдавайте внимателно как и какво комуникират вашите конкуренти в сферата - това ще ви даде идеи не само какво да правите, но и какво да не правите в никакъв случай. 

Имиджът на вашия естетичен бизнес

Позиционирането на вашите услуги предвид пазара позволява да разработите своя собствена ниша и да осигурите постоянна клиентела както от „уста на уста“, така и чрез маркетингови стратегии и внимателно планирана реклама. 

Онлайн присъствието е от огромно значение. Заложете на унифицирана визия (лого, корпоративни цветове, тон на комуникацията) във всички ваши канали – уебсайт, социални мрежи, профили в специализирани база данни, портали и т.н. 

Идентичността на вашия бизнес не се изчерпва с рекламата – в естетичния бранш позитивното впечатление и добрите ревюта могат да са дори по-ефективни и трайни по резултати от платената реклама. Първото впечатление е най-важно, затова е от голямо значение вашите потенциални клиенти да могат да ви открият лесно и да могат да резервират час без затруднения. 

Думите са нищо без да са подплатени със съответните действия. Най-важната отличителна характеристика на вашия бизнес се крие в обслужването и комуникацията с клиентите. Предложете им точно, лесно и бързо обслужване и последващ контакт с помощта на специализиран бизнес софтуер като FashionPoint. 

Вижте повече по темата в блога на FashionPoint тук. 

Коментари 0

Оставете коментар