Бъдете в крак с пазара
Винаги дръжте под око тенденциите в сферата и не пропускайте да се научите на нещо ново когато имате такава възможност. Следете изкъсо добрите професионалисти и успешните примери в бизнеса! Когато управлявате салон за красота всяка стъпка е важна – сегментът непрекъснато се развива с бързи темпове, конкуренцията не спи и битката за парченце от пазара става все по-ожесточена.
Всичко е от значение
Как да следим тенденциите и да се учим от най-добрите? Развийте индивидуален нюх за новостите в сферата, които касаят вашите дейности. Непрекъснатият стремеж към растеж и развитие е най-добрата практика. Ако и вие сте истински отдадени и амбициозни предприемачи – следващите редове са за вас!
Тенденциите в бранша се развиват – правете го и вие
От маслото на брадата до актуалните трикове в контурния грим – от решаващо значение е да се информирате за последните тенденции в козметичния бизнес. Добрата информираност и познаването на трендовете е едно, но култивирането на идентичността на вашата марка трябва да включва и автентична страст към вашия продукт, както и осигуряване на висококачествени услуги.
Как да се откроим в един и без друго пренаселен пазар?
Познаването на новостите е задължително, но дори по-важно от него е познаването на местните особености. Вслушвайте се във вашите собствени клиенти и усетете пулса на локалния пазар на услуги. Един от най-ценните инструменти за развитие на собствения бизнес е търсенето на обратна връзка от клиентите.
Като предприемачи ние често се хващаме в собствения си капан - следим изкъсо конкуренцията и се „надбягваме“ с нея, но пропускаме да се вгледаме в собствения си двор. Истински важната информация е точно пред нас – в нашата клиентела.
Добра практика е да използвате ресурса на собствените си лоялни клиенти – създайте за тях лесен въпросник за обратна връзка, в който те да могат да споделят своите впечатления и желания. Това е добра идея както на място в салона или обекта, така и в социалните медии. Разбира се, върнете жеста, като им подарите ваучер за отстъпка или друг комплимент от фирмата по ваш избор.
Работете върху собствената си идентичност
Използвайте информацията, която получавате всекидневно, за да развивате собствената си концепция за вашата марка. Често сме залисани в непосредствените трудности и работния поток – това може да доведе до истински „творчески блокаж“ когато става дума за свежи идеи по отношение на развитието на бизнеса. Педантично отделяйте време, в което всеки ден да набелязвате цели и да следите прогреса по текущите такива. Това ще ви даде перспектива и база за сравнение, която е от решаващо значение за развитието на салона ви, както и за поставяне на по-големи – например годишни – цели.
За добро или зло предприемачеството и управлението на малък бизнес не е работа от девет до пет.
„Трябва непрекъснато да преоценяваме нашия бизнес модел и посока. Поставете се в обувките на клиентите си и си задайте въпроса - предлагам ли това, което пазарът търси?” казва Марк Робъртсън, партньор в UHY Hacker Young, цитиран от Гардиън. Намираме тези думи за особено валидни за всеки бизнес!
Излезте извън салона
Работата често ни поставя в ситуации, в които виждаме само част от голямата картина. Разбира се, най-важно е да предоставяме най-добрите услуги на клиентите си, но представянето на бизнеса не е маловажно. Стратегията за онлайн и медийно присъствие, контактите с партньори и посланици на бранда са нужни и важни елементи от общото представяне на бизнеса ви. Не ги подценявайте!
Стойностната концепция, стремежът към постоянно развитие и растеж, влагането на последователни усилия в подобряване на услугите и по-ефективна комуникация с клиентите – лояни и потенциални – е това, което характеризира успешното предприемачество в сферата на красотата.
Отдаденост и доверие
На последно място, но не по значение, може би най-важният елемент в постигането на устойчив успех е вашият собствен почерк. Когато амбицията ви за работата идва от сърцето, тогава вашите начинания имат много по-автентичен вид и истинско, човешко лице пред широката публика. Нека не се заблуждаваме – клиентите първи усещат кога един бизнес работи само за да запълни една печеливша пазарна ниша.
Обратно - когато бизнесът е вашата лична мисия и призвание – хората с лекота разпознават вашата искреност и подсъзнателно ще изберат именно вас пред останалите.
Оставете коментар