На прага сме да изпратим още една нелека за бизнеса година - в края на 2021 обръщаме поглед към предстоящите месеци, като се опитваме да обобщим най-полезните уроци, до които достигнахме през това време.
Ако можем да обобщим най-важното нещо за бизнеса през последната година, то отново ще е белязано от COVID-19. Наложиха се нови стандарти във всички сфери на човешките дейности, а що се отнася до естетичния бранш - на прага на 2022 година бизнесът трябва да е устойчив на пандемията.
За мнозина собственици и мениджъри на салони за красота, фризьорство, лазерни студия и др. се наложи цялостна преоценка на методите на работа, лавиране между правилата и наредбите, както и различни индивидуални трудности и усложнения. От позитивна гледна точка обаче, пандемията ни даде възможност да преосмислим маркетинг стратегиите си и да предложим още по-добра и най-вече безопасна услуга на своите клиенти.
Как да развиваме и управляваме успешно бизнеса си и да повишаваме непрекъснато клиентската удовлетвореност, като в същото време спестяваме време, усилия и ресурси? Как да използваме възможностите на софтуерните продукти за управление, за да улесним работата си всеки ден?
Процедурите за красота са сред услугите, които страдат най-много по време на локдаун, но естетичния бизнес показа, че има как да се задържи на пазара с помощта на гъвкави бизнес и маркетинг стратегии.
С тези уроци наум, нека разгледаме няколко внимателно подбрани идеи за маркетинг стратегии в предстоящата година.
Как да подходим към изграждането на маркетингов план за 2022 г., планирането на работата и определянето на целите?
Детайлното планиране е сред най-полезните управленчески умения, които можете да имате в сферата на услугите. Независимо от това, бързата адаптация и способността да препланирате бързо и според условията, са факторите които стават все по-ценни в актуалната динамична обстановка.
Накратко:
Винаги е добре да имате "план Б"
Как да създадете успешен маркетингов план за вашия салон за красота или друг естетичен бизнес?
Набелязване на цели, разработване на план по месеци, планиран растеж - това са неща, съотносими не само към стартиращия бизнес, но и пред вече утвърдени обекти.
На прага на новата година проучете състоянието на пазара, разгледайте под лупа най-близките си конкуренти и целевата си аудитория. Уверете се, че познавате съвременните актуални тенденции. След това седнете и напишете информацията, която вече имате налице.
Не забравяйте да отсеете не само желаните цели, но и възможните рискове и начините за тяхното минимизиране. Едва тогава планът ви ще е подробен и балансиран.
Никога не забравяйте да актуализирате бюджета, който трябва да инвестирате в първите месеци на 2022, както и крайните приходи, които ще получите.
Актуализацията на цените е добре да се случи в началото на годината - има ли разлика в цените на най-използваните консумативи или например в сметките за електроенергия?
Възвръщаемостта на инвестициите е от решаващо значение. За да постигнете реални и измерими резултати е важно да си поставяте реалистични и постижими цели.
Добре е да сте оптимисти, но по-важно е да сте реалисти.
Защо е нужен маркетинг план? Мога ли да стартирам бизнес без маркетингов план?
Едва ли е възможно да стартирате устойчив бизнес модел или да се задържите на пазара за достатъчно дълго време без планиране.
Разбработването на нов бизнес е изключително важно и често доста трудоемко начинание. Не препоръчваме да рискувате и да отваряте студио за красота без обмислено планиране, добро бюджетиране и идея за това какво искате да постигнете. Можете лесно да губите време и пари.
Каква е разликата между бизнес план и маркетингов план?
Това са две различни, но поддържащи се концепции, които ви помагат да постигнете предвидимост, прозрачност и възможност за растеж във вашата дейност.
Бизнес планът е отговорен за организацията на работата и процесите във вашия салон за красота или друг обект. Той обхваща напр. законовите изисквания, лицензи и разрешения и др. В същото време маркетинговият план за студио за красота е вашата концепция за популяризиране на бизнеса ви и привличане на нови клиенти и посетители във вашите салони за красота.
Този план може да включва вашите непосредствени (месечни, годишни) маркетингови цели, начини за тяхното постигане и възможни PR рискове.
Вашата бизнес идентичност
Как вашият бизнес се отличава от конкуренцията в сферата? Потенциалът на подобаващото представяне на вашата фирма и дейност не бива да бъде подценявана. Позиционирането на вашите услуги предвид пазара позволява да разработите своя собствена ниша и да осигурите постоянна клиентела както от „уста на уста“, така и чрез маркетингови стратегии и добре планирана реклама.
Вашето интернет присъствие
Онлайн присъствието е от огромно значение. Заложете на унифицирана визия (лого, корпоративни цветове, тон на комуникацията) във всички ваши канали – уебсайт, социални мрежи, профили в специализирани база данни, портали и т.н.
Популярност и достъпност на вашия бизнес
Идентичността на вашия бизнес не се изчерпва с рекламата – в естетичния бранш позитивното впечатление и добрите ревюта могат да са дори по-ефективни и трайни по резултати от платената реклама. Първото впечатление е най-важно, затова е от голямо значение вашите потенциални клиенти да могат да ви открият лесно и да могат да резервират час без затруднения.
FashionPoint ви помага да сте лесно достъпни и гъвкави за вашите клиенти – те ви откриват с лекота и планират срещи с вашия екип от професионалисти 24/7. Без проблем може да интегрирате системата за управление на резервациите в съответствие с вашия предпочитан метод за поръчки и записване на часове - чрез вашия уеб сайт, Facebook страница или Вашия профил за резервация в платформата на FashionPoint.
Оставете коментар