Много от нашите клиенти профилират в областта на естетичните процедури, извършвани с помощта на специализирани апарати. През последните години апаратните процедури стават все по-популярни и трайно обособиха своята ниша и на пазара у нас. Какви са тенденциите на световния пазар и какво е бъдещето на този тип услуги в естетичния бранш?
Само през 2019 пазарната стойност на сегмента надхвърли 1,4 милиарда долара, което означава че все повече световни компании печелят от производството и дистрибуцията на специализирана апаратура за тяло, епилация, масажи и др. Най-често търсените апарати са тези за намаляване на целулита, отслабване и стягане на кожата и тялото.
Напред и нагоре
2019 безспорно бе една от най-печелившите години за този пазар, но как се промени ситуацията в сянката на пандемията от COVID-19? Преди коронавируса прогнозите за развитието на сегмента бяха по-скоро оптимистични – през юли 2019 Medical Insight прогнозира стабилен ежегоден ръст от близо 13%. Периодът на проучването обхваща прогнозен период до 2023 г. Това изследване показа потребителска нагласа на нарастващ интерес към практики и процедури за оформяне на тялото и премахване на целулита със специализирани апарати.
На какво се дължи популярността на апаратните процедури
Възможностите, които предлагат съвременните апарати, повишиха значително доверието на потребителите. Новите технологии правят възможно постигането на резултати, които допреди няколко години бяха немислими без хирургична намеса. Днес клиентите са склонни да платят за процедура повече от веднъж, но да предпочетат неинвазивна процедура.
Търсене и растеж
През 2018 г. Американската на асоциация на пластичните хирурзи отбелязва ръст в търсенето на неинвазивни алтернативи за оформяне на тялото и третиране на целулита - над 9%. Това потвърждава тенденцията за предпочитанията на клиентите към неинвазивни процедури. През същата година били извършени над 3.3 млн. процедури в целия свят.
Бизнесът след първата вълна на пандемията
Въпреки безспорната ликвидност на апаратните процедури и тяхната нарастваща популярност, сянката на пандемията от COVID-19 остави своята трайна следа върху прогнозните резултати за растеж на бизнеса. Повечето естетични практики по целия свят бяха сериозно засегнати от мерките за безопасност и наложените локдауни. Към настоящия момент през 2021 г. за бизнеса е все по-трудно да планира прецизно и да заложи на сигурна карта. Въпреки това очакванията към нишата на апаратните процедури са по-скоро позитивни.
Възможности за развитие
Ако и вашият бизнес се е насочил в такава посока, то вие сигурно вече знаете, че все повече водещи естетични центрове по целия свят залагат на този тип услуги. Според цитирания доклад, включващо подробен анализ и сравнение на пазарите в Европа, Близкия Изток, Азия и Северна Америка, апаратните процедури се различават драстично по своя таргет в сравнение с клиентите на пластичната хирургия. Все повече млади хода търсят апаратни процедури за тяло, както и терапии за превенция срещу стареене на кожата, микродермабразио, лазерна епилация и др. Всичко показва, че този тип услуги ще продължават да се радват на успех и повишено търсене, което до голяма степен се дължи и на по-голямата достъпност на този тип апаратура.
Ако сте изправени пред предизвикателството да рестартирате бизнеса си и да потърсите нови хоризонти, разгледайте още статии в блога на Fashion Point, които могат да ви дадат идеи и решения за различни проблеми в сферата на естетичния бизнес.
Оставете коментар