Имейл маркетингът е един от често подценяваните, но много резултатни методи за популяризиране и развитие на вашия естетичен бизнес. Това е един от най-старите интернет инструменти за прецизно таргетиране на вашата аудитория.
Какво е имейл маркетинг
Email marketing е форма на маркетинг, която може да информира клиентите във вашия списък с контакти на клиенти за нови продукти, отстъпки и други услуги. Може да бъде както инструмент за продажби, така и вариант да образовате аудиторията си за стойността на вашата марка или да я държите ангажирана между покупките. Може да бъде и всичко по средата. Този тип онлайн маркетинг може да ви помогне да проектирате, изградите и оптимизирате вашата аудитория, за да получите най-добрата възвръщаемост на инвестициите във вашата маркетингова програма.
Накратко, това е използването на имейл във вашите маркетингови усилия за популяризиране на продуктите и услугите на бизнеса ви, както и за стимулиране на лоялността на клиентите.
Електронната поща е един от най-ранните начини за интернет комуникация. Днес имейлът е задължителен за регистрация на профил онлайн и продължава активно да се използва за бизнес кореспонденция и директна реклама.
Имейл маркетингът е предпочитан канал за директна реклама по няколко причини. Той е бърз, евтин, ефективен и има потенциал да изгради доверие с клиента. Проблемите идват тогава, когато вашите имейл съобщения се класифицират като спам, а не като реална кореспонденция между бизнеса и клиента.
Как да оптимизирате вашият маркетинг подход така, че вашите усилия да се възнаградят и двете страни да спечелят от него?
1. Правилно определяне на аудиторията
Никой не обича спам – нежелани имейл съобщения, които най-често биват изтривани без да са прочетени. Каква е първата стъпка за да излезете от папка спам и да влезете в основната пощенска кутия на вашите клиенти? Направете така, че вашите съобщения по електронната поща да са изпратени след изрично дадено съгласие от страна на потребителя. Това може да стане чрез разрешение при регистрация във вашия сайт или при покупка, резервация и т.н.
Дефинирайте правилно аудиторията и в никакъв случай не изпращайте едно и също съобщение до всички контакти, ако искате да сте ефективни. Сегментирайте вашите потребители по определени признаци и им предложете релевантни услуги, оферти, намаления.
2. Правилно дефиниране на целите
Важно е да знаете какво искате да постигнете още преди да натиснете SEND. Проучете какво правят конкурентите във вашата сфера, учете се от най-добрите и адаптирайте проверените подходи към вашите нужди и цели.
Изберете вида на кампанията. Има много и различни възможности да отговорите на нуждите и интересите на вашата аудитория. Комбинирайте промоционални предложения с полезни съвети, блог постове, новини, благодарности след направена поръчка или резервация, follow up и т.н.
Важно правило е да не прекалявате в честотата на изпращане на маркетинг имейли. Обикновено е достатъчно да го правите веднъж или два пъти седмично, така че вашите съобщения да не задръстват кутията на вашите клиенти и да бъдат сметнати за досадни.
3. Заглавието е (почти) всичко
Звучи парадоксално, но заглавието е по-важно от самото съдържание на писмото. Почти 80% от потребителите ще прочетат само заглавието, а едва 20% ще го отворят и прочетат докрай. Използвайте заглавието за да привлечете вниманието на клиента така, че да иска да разбере повече. Имайте предвид, че думи като „оферта“, „безплатно“ и „отстъпка“ често провокират автоматичните софтуерни филтри на имейл платформите да класифицират писмата ви като спам. Адаптирайте свой собствен подход, който да ви отличава от другите. Бъдете креативни, а в най-добрия случай възложете рекламната и маркетинг работа на специалист или фриленсър, който да работи за вас.
4. Индивидуален подход
Интернет комуникацията крие много подводни камъни, които могат да ви изиграят лоша шега. Затова е важно да спазвате някои прости правила, които ще ви помогнат да преминете по-лесно през различните препятствия между вас и вашите клиенти.
Потребителите ценят личния подход и са по-склонни да проверят имейл, който съдържа името им. При създаване на текста се стремете да избягвате клишета, да не пускате много дълги съобщения, текстът да е написан грамотно, издържано и без грешки. Винаги е важно заглавието да не е подвеждащо и да отговаря на съдържанието.
Почти 70% от имейлите през 2022 се отварят през мобилни устройства, затова е важно вашите кампании да са оптимизирани за мобилни устройства. Направете съобщенията си кратки, ясни и удобни за отваряне и лесни за четене за всеки потребител, независимо от браузъра, имейл клиента и операционната система.
5. Специализиран софтуер за имейл маркетинг
За щастие не е нужно да сте маркетолог, за да създавате грабващи и ефективни кампании за вашия бизнес. Използването на подходящ софтуер за имейл маркетинг ще ви помогне да отговорите на нуждите на бизнеса си без проблеми. FashionPoint ви предлага безплатна интеграция с най-популярния инструмент за целта – MailChimp. Така с лекота имате на разположение професионален софтуер за подготовка и организация на вашите кампании и мониторинг на тяхната ефективност.
Използването на FashionPoint ви улеснява и отменя в много аспекти, свързани с имейл маркетинга. С наша помощ може да автоматизирате различни дейности като изпращане на напомняния, потвърждения за резервации, събиране на обратна връзка, маркетинг инструменти и статистики в реално време. инструкции за употреба на продукти, благодарствени съобщения. Нашият софтуер е разработен специално за нуждите на естетичните бизнеси и предлага лесно и интуитивно управление на подробни клиентски профили.
Всичко се случва на едно място - във "FashionPoint”.
ЗА КОНТАКТИ:
+359878 557 526
Оставете коментар