Ако сте собственик, мениджър или служител в сферата на естетичния бизнес (или който и да е бизнес в сферата на услугите), вие добре познавате едно от най-големите предизвикателства - задържането на редовни посетители и превръщането им в лоялна клиентска база.
Това не е случайно, имайки предвид, че излиза много по-скъпо да привлечем нови клиенти, отлколкото да задържим настоящите. Това обаче не е единствената причина да окажем специално внимание на лоялните си клиенти. В динамична и бързо развиваща се сфера като услугите, задържането на клиенти има много предимства.
Доволният клиент е вашата визитна картичка
Не пропускайте възможността да превърнете доволния клиент в редовен клиент.
Естетичните центрове разчитат на лоялна клиентска база. Може би най-ценното за вашия бизнес е рекламата "от уста на уста" - доволните клиенти ще препоръчат вашия бизнес на своите близки и приятели, което е най-устойчивият маркетинг в бурното море на ожесточената конкуренция.
Доволните клиенти са тези, които се връщат при вас и осигуряват регулярност и сигурност за бизнеса.
FashionPoint ви предлага няколко идеи и гледни точки, които могат да ви помогнат да подобрите задържането на хора и формирането на лоялна клиентска база:
Предложете високо качество на услугата
Обслужването е лицето на всеки бизнес, затова обърнете специално внимание на клиентите, които ви посещават най-често. Осигуряването на най-високото възможно ниво на вашите услуги е най-добрата реклама изобщо. Това, в комбинация с индивидуално отношение, е изпитан начин да привлечете постоянни клиенти.
Следващата стъпка в задържането им е да предложите преференциални условия като отстъпки, бонуси или пакетни посещения.
Промоционални предложения, пакетни посещения, групови оферти, намаления
Всеки бизнес може да заложи на избрана комбинация от типове промоционални предложения, програми за лоялност, клиентски карти, предплатени ваучери и много други варианти.
Стандартните сезонни намаления също са начин на привлечете нови клиенти.
Комуникация с клиентите
Останете във връзка с клиента след извършване на услугата.
Управлявайте данните, дадени от клиента при регистрация и запазване на час, като използвате възможностите да уведомявате по email, SMS, Viber и други канали за промоционални предложения, нови услуги, месечни намаления, напомняния за последваща процедура и т.н. По тези комуникационни канали вие може да известите клиенти, които не са ви посещавали отдавна.
Поддържането на комуникация с клиентите помага за повишаване на доверието, комфорт и сигурност в използването на услугите ви. Освен това бизнесът има възможност да получи реална и актуална обратна връзка за удовлетвореността на клиента.
Какви комуникационни канали да използваме
Най-печелившата стратегия е да използвате предпочитаните от клиентите канали за комуникация – имейл, Фейсбук страница, телефон, вайбър, смс, чат система в уебсайта ви, както и много други. Ако ресурсът ви позволява - поддържайте повече начини клиентът да достигне до вас.
Някои идеи за канали за вашите промоционални оферти, чрез които да комуникирате със своята клиентска база:
- имейл маркетинг и актуален мейлинг лист от клиенти
- уебсайт, блог и информационен бюлетин
- профили в социалните мрежи
- SMS, Viber напомняния за предстоящ час
С FashionPoint можете да използвате своя вътрешна система от тагове за клиенти, които ви помагат да групирате клиенти по даден признак и да отправите специална оферта или ексклузивно намаление за тях по разнообразние от комуникационни канали.
Обратна връзка от клиента
Вашите редовни клиенти са най-добрият източник на автентична обратна връзка. Когато се интересувате от мнението на клиента, доверието в услугата се повишава.
Вслушвайте се в клиентите и това, което имат да ви кажат за обслужването.
Познавайки вашите клиенти, вие можете успешно да управлявате развитието на вашия бизнес. Разрешавайте заедно проблемите и ги консултирайте за възможни решения. Когато бизнесът подхожда с внимание към клиента, добрите отношения са дълготрайни.
В сферата на услугите събирането на клиентска обратна връзка има безспорни позитиви, които могат да влияят върху подобряването на вашите услуги и привличане на нови клиенти. Мнението на клиентите и техните желания и препоръки ви позволяват възможности за планиране, развитие на бъдещи проекти и обновяване на асортимента от предлагани услуги.
Регистрация и събиране на данни
Събирайки информация под формата на формуляр за регистрация на клиенти вие разполагате с отлична база за сравнение на търсенето. Информация като индивидуален код/потребителско име, възраст, професия, електронна поща, телефонен номер са вашите преки пътища към ангажирането на вашите клиенти и разгръщането на пълния потенциал на вашия бизнес.
Открийте работещия за вас начин за обратна връзка след всяка процедура – това може да бъде както на място в обекта, така и онлайн. Събирането на тези данни ви помага да създадете профил на вашия желан тип таргет клиенти. След това лесно можете да адаптирате и да спечелите дивиденти от използването на тази информация, като например влагате в таргетирана реклама в интернет, използвате система за намаления и отстъпки за лоялни клиенти и много други възможности за ангажираност и разрастване на вашите дейности.
Персонализирани инструменти за обработка на данните
Възможностите за персонализирани инструменти за клиентска обратна връзка са сред най-големите предимства на работата с FashionPoint. Индивидуално внимание към всеки клиент, текуща обратна връзка след получаване на дадена услуга, имейл комуникация и специализирани въпросници, клиентски проучвания – възможностите за събиране и управление на информация са неограничени.
Обратната връзка от клиентите обаче не е само тяхната валидация и добро мнение за продукта или услугите, които предлагате. Разнообразние от метрични данни, които вашите клиенти могат да споделят с вас, ви дава цялостна картина, която може да бъде използвана за прецизно планиране, статистика, имплементация на нови услуги или подобряване на обслужването.
Единен софтуер за управление на вашия естетичен бизнес
FashionPoint предлага всичко необходимо за да управлявате вашия поток от клиенти. От резервациите до планирането на поръчки за консумативи, доставки, график на служители, кабинети и оборудване - всичко това на едно място.
FashionPoint синтезира и анализира с лекота клиентската информация, като ви дава гъвкави възможности да използвате данните в полза на бизнеса. Съвременен, динамичен софтуерен продукт, специално разработен за управление бизнес в естетичната сфера и насочен към собствениците и мениджърите на салони за красота и сродни бизнеси. Системата ви предлага уникални гъвкави възможности за събиране и управление клиентски данни.
Оставете коментар