Лицето на бизнеса претърпя редица промени през изминалите няколко години. Това важи с особена сила за бюти бизнеса. Все по-важно е развитието на класическата бизнес парадигма да бъде в крак с тенденциите и да е максимално адаптивна в условията на ожесточена конкуренция.
Как да изградим и развием собствен бизнес, ако управляваме един или повече естетични центрове, козметични студия, фризьорски салони, студия за красота, татуировки, маникюр и други.
Независимо от нишата на вашата дейност, част от успешната стратегия за бизнес развитие е инвестиция в работещ маркетинг.
Но какво точно е маркетинг
Буквално, маркетинг е тясното взаимодействие между бизнеса и пазара. Обичайният път за това взаимодействие е рекламата, но е важно да знаем, че маркетингът не се изчерпва с рекламата, а изисква по-дълбинна стратегия.
За да е успешен вашият бизнес, напърво място е необходимо да имате добра стока или услуга, която ще ви осигури доволни клиенти. За съжаление това само по себе си не гарантира успех и ликвидност на вашите активи.
Дори когато един бизнес предлага отлично качество и достъпни цени, това не гарантира продажби. Целта на вашата собствена маркетинг стратегия би била изпълнена ако:
- достигате до по-широка публика
- вашият бранд е разпознаваем
- осъществявате редовни продажби
Част от добрата маркетингова стратегия е подходящото използване на различните канали за реклама и комуникация. Някои от тях са по-традиционни (като аутдор, печатна и радио реклама), други - по-съвременни (онлайн канали).
Традиционен и дигитален маркетинг за естетични центрове
Добре подготвеният естетичен бизнес не бива да подценява възможностите на онлайн присъствието. Социалните платформи се утвърдиха като стандарт в пряката комуникация с клиенти. Дигиталният маркетинг е актуален начин за достигане до тясно таргетирана аудитория от потенциални клиенти.
Сред най-разпространените канали за дигитален маркетинг са социалните мрежи като Facebook, Instagram, TikTok, YouTube. Платформите за вашето дигитално съдържание може да са специално подбрани така, че да пасват на актуалната ви целева аудитория.
Кога маркетинговата стратегия е успешна
Много собственици и мениджъри на естетични салони и бизнеси в бюти сферата разработват стратегии за своите обекти (сами или в екип с консултанти), които целят максимална ефективност - резервации и продажби.
За да изградите работеща маркетингова стратегия е важно тя да е последователна и постоянно актуализирана. Целта е вашата стратегия да ви носи по-голяма печалба, а не напразни разходи за неефективна реклама.
Бюти бизнес: маркетинг за естетични центрове
Можете да адаптирате своя подход като се опрете на няколко стратегически важни точки:
Продукт
Всяка добра маркетинг стратегия започва с автентичното осъзнаване на предлаганата стока или услуга, което ще ви помогне да я представите и предложите адекватно на пазара.
Позициониране
Къде се намират вашите стоки и услуги в контекста на пазара. Какъв е ценовият профил на вашите продукти (бюджетни-среден клас-висок клас)?
Таргетиране
За да маркетирате един бизнес е важно да знаете предварително нещо повече за вашите клиенти. В кой сегмент вашият продукт би се котирал най-успешно? Отделяйки време и ресурс да калибрирате своята стратегия спрямо профила на вашите клиенти ще ви даде база, върху която да построите tone of voice и прецизна стратегия за позициониране на вашата реклама.
Комуникационна стратегия
На базата на горепосочените критерии в този етап вие определяте какви ще са начините за комуникация между вашия бизнес и неговите настоящи и бъдещи клиенти.
Удовлетореност и връзка с клиентите
Помнете, че успешният естетичен център и бюти бизнес не продава само услуга, а цялостно преживяване. Дори да могат да ползват същата услуга, дори на по-ниска цена, лоялните клиенти ще се върнат при вас ако се чувстват добре и имат гарантирана положителна емоция. Помислете върху това!
Цени и промоции
Вашите ценови политики и гъвкавост по отношение на промоционалните условия могат да работят в услуга на поддържане на интереса на аудиторията и активни резервации (продажби) дори в "трудните" месеци.
Изграждане и развитие на бранд
Важен елемент за онези бизнеси, които са решили да оставят траен отпечатък върху пазара и работят активно за своето име и марка. Вижте повече информация за изграждане на бранд идентичност в блога на FashionPoint.
Общност от лоялни клиенти
Вашите редовни клиенти не просто ви осигуряват приход, те са вашата ходеща реклама. Успешната маркетинг стратегия не би била завършена без специално отношение и работа изграждане на лоялна клиентска база. Вижте как - тук и тук.
Адвокати и посланици на бранда
Утвърдените и успешни естетични бизнеси няма да се поколебаят да заложат на престижни позиции, за да рекламират своите бляскави резултати - един от начините за това е привличането на адвокати и посланици на бранда.
Оставете коментар