В началото на годината очертахме някои тенденции и възможности пред бизнеса с естетични услуги през 2021 г. В резюме, след една изтощителна година на социална изолация и всевъзможни проблеми пред малкия и среден бизнес, пазарът се оживява и се очаква развитието да продължи и през 2022.
Обръщайки поглед назад, за да разгледаме някои специфични тенденции в сегмента, виждаме, че развитието на пазарния дял на естетични услуги е в подем, и то не от вчера! Изследвания показват, че глобалното търсене на естетични процедури е нараснало с 5,4% между 2017 и 2018 г.
През 2018 г. са извършени 12 659 147 неинвазивни козметични терапии, докато инвазивните интервенции и пластичните операции са били 10 607 227. През следващите 5 години търсенето на естетични процедури в естетични центрове се очаква да достигне оборот от 50,5 млрд. щатски долара по данни от редица прогнозни проучвания.
Как се развива пазара на естетични услуги
В глобален план анализаторите предвиждат ръст от около 10% на пазара за естетични процедури за следващите 7 години (2021-2028). Очаква се нарастване на оборотите до 125 милиарда долара до края на изследвания от GVR период. Market Watch също предвижда подобни тенденции в анализите на бизнес климата в световен план.
Устойчива си остава тенденцията клиентите да търсят и предпочитат неинвазивните процедури пред традиционната хирургия, което предопределя растежа на пазара на естетични процедури не само през настоящата година, но и в обозримо бъдеще.
Сред интересните и все по-устойчиви тенденции днес си остава и повишеният интерес към естетични процедури за мъже - феномен, за който вече писахме в блога на Fashion Point.
Според последните прогнози, цитирани в тези пазарни изследвания очакваните приходи от естетични процедури за 2021 в световен мащаб ще е до 64.6 милиарда долара.
Какво означават тези данни и прогнози за вашия бизнес?
Специалистите твърдят, че това е добър знак и тенденциите за бюти сегмента са по-скоро добри на фона на общото икономическо състояние. България, като част от Европейския съюз, не остава встрани от глобалните тенденции, което накратко означава устойчив ръст на оборотите до края на изследвания период.
Как да помогнем да бизнеса си с ресурсите, с които разполагаме?
В настоящите условия на пазара оцеляват само най-инициативните и активни бизнеси, които не се страхуват да са иновативни и креативни по пътя към своите клиенти.
Вътрешни изследвания показват, че естетичните бизнеси, които събират и анализират информацията, дадена им от техните клиенти растат средно с 30% годишно. Как се прави това? С оформяне и попълване на индивидуални информационни клъстери - потребителски профили или досиета - вие можете да събирате базова информация като име, възраст, професия, електронна поща, телефонен номер, от къде са разбрали за Вашия естетичен център и други, за да приложите разнообразие от похвати за стимулиране на клиентите, допълнителни отстъпки и промоции, проследяване и покана за повторна процедура, събиране на автентична обратна връзка и много други.
Личното отношение се цени високо от клиентите и вие като собственици и мениджъри на естетичен бизнес имате уникалната възможност да превърнете една формалност в персонализирано преживяване, специално разработено и курирано за индивидуалния клиент.
Управлението на такава клиентска информация ви дава възможност да следите вътрешни тенденции и да създадете профил на вашата оптимална таргет група, което ви дава гъвкави възможности за инвестиция в реклама, популяризиране на дейностите ви и превърщането на вашите нови клиенти в редовни такива.
Правилното онлайн решение трябва да предлага лесни интерфейси за клиентите, които да помагат на служителите лесно да проследяват даден клиент и случай, проведени процедури, дейности, услуги и последваща обратна връзка.
Маркетингови изследвания показват, че реалният растеж на малкия и среден бизнес в козметичния и бюти сегмент е тясно обвързан със задържането на постоянна клиентела, а не толкова с повишаване на уникалните нови клиенти.
Дигитализацията на процесите има значителен потенциал в сферата на естетичната медицина. Специализираните CRM софтуери като Fashion Point могат да облекчат и рационализират вашият работен процес и да подобрят клиентската удовлетвореност. Една разработена за спецификите на вашия бизнес обект CRM система ви дава възможност да съхранявате и управлявате клиентските данни и лични досиета със препоръки, извършени процедури, обратна връзка и бележки за всеки от вашите пациенти.
Оставете коментар